Kåret til årets megler, to år på rad
─Dette henger høyt for meg, jeg er stolt av å motta prisen som årets megler i Eiendomsmegler 1 BV systemet for andre året på rad, forteller eiendomsmegler Lars Martin Nilsrud ved Eiendomsmegler 1 Kongsberg.
Vinnerskalle
Lars Martin har mottatt prisen for årets megler for andre gang på rad blant meglerne i Eiendomsmegler 1 BV. Fra rekordåret 2018 med 152 boligsalg er han likevel godt fornøyd med 2019 da han solgte 141 boliger.
─ Jeg er veldig stolt av å motta utmerkelsen for andre året på rad. Jeg må jo innrømme at jeg er et konkurransemenneske og litt barnslig av meg på akkurat dette området. Likevel er det ikke til å stikke under en stol at det ligger mye hardt arbeid bak, man kan fort gå på en smell og brenne seg ut, forteller Nilsrud.
Med 20 års erfaring fra bransjen og 2300 solgte boliger, kan han vise til en imponerende merittliste i løpet av karrieren.
─ Det er rett og slett en livsstil for meg. Selv om jeg i lengre perioder arbeider 50-60 timer i uka, ugunstige arbeidstider og i perioder er mye borte fra familien, har jeg ikke blitt lei enda forteller megleren.

Pokalen for årets megler står trygt plassert ved siden av familiebildene på kontoret til Lars Martin.
Gode støttespillere
─ For å prestere godt over tid er man avhengig av å ha gode støttespillere rundt seg til enhver tid. Gode kolleger og støtte fra familien som backer deg opp er utrolig viktig. Døtrene mine Andrea og Ida, og ikke minst min kone Monica viser meg stor tålmodighet for at jeg er så mye borte. Dette er helt avgjørende og noe jeg er utrolig takknemlig for, smiler Lars Martin.
─ Feriene er viktig og at jeg klarer å legge vekk jobben for å prioritere kvalitetstid med familien. Dette er nok avgjørende for at jeg har holdt ut såpass lenge i yrket.
Kunden i fokus
Megleren forteller også om viktigheten med et godt kundeforhold, at prosessen går ryddig for seg. Kjøp og salg av bolig handler mye om at partene har tillit til hverandre.
─ Uten fornøyde kunder har jeg jo ingen jobb, det handler om å være tilgjengelig for kunden og å strekke seg det lille ekstra for at de skal bli fornøyde. Når man arbeider med mennesker på denne måten er det viktig å være ærlig, og at man holder det man lover, avslutter Nilsrud.